Sådan gør du
Beskrivelse af processen
Hvordan var processen planlagt?
Indhold og struktur for ”Det faglige og sociale forum”, blev udviklet over flere møder. Fælles-link på Teams meeting blev oprettet, og eleverne blev skriftligt inviteret via mail med mulighed for at komme med forslag til mødets emner.
Hvordan blev processen gennemført?
Elever og undervisere mødtes via fælles-link på Teams meeting på de aftalte tidspunkter. Møderne blev faciliteret af underviserne. Møderne sluttede som aftalt.
Hvordan blev processen evalueret?
Mundtlig evaluering efter hvert møde
Hvilke aktører indgik i aktiviteten
Elever fra én EUX-klasse, EUD- og EUX-underviser (facilitatorer) samt skemalægger.
Opmærksomhedspunkter og erfaringer med aktiviteten
At inddrage uddannelseskonsulenter og centerledere fra kommunerne, således at EUX-eleverne kan fritages for praksis til formålet.
At aktiviteten kan gennemføres i alle praktikperioder for alle EUX-klasser. At EUX-elever på alle klassetrin introduceres til aktiviteten ved afslutning af skoleforløbene.
Opfordre dem til at kontakte hinanden yderligere.
Opfordre dem til at reflektere videre i deres logbog.