Digitale undervisningsforløb som forberedelse til praktikken
Idéen bag de digitale undervisningsforløb er at forberede eleverne til praktikken på hovedforløbet med henblik på at:
- Give eleverne indblik i situationer fra den praksis, de kan møde i praktikken.
- Motivere eleverne til at fortsætte deres uddannelse.
- Understøtte overgangen fra skole til praksis.
De digitale undervisningsforløb som forberedelse til praktikken er bygget op om to cases:
- Mødet med borger i eget hjem
- Mødet med den pårørende
Hensigten er at understøtte læringsmålet: “Eleven kan møde andre mennesker på en etisk, empatisk og respektfuld måde samt reflektere over og begrunde sin egen professionelle rolle i udviklingen af mellemmenneskelige relationer.”
Formålet
At styrke overgangen fra skole til praksis ved hjælp af et digitalt og praksisnært undervisningsforløb.
De digitale undervisningsforløb lever op til sit formål, da en elev i sin evaluering skriver: “…det virkede så virkeligt, at man sagtens kunne se det ske i arbejdet.”
Målgruppe
GF2-elever og hovedforløbselever som forberedelse til 1. praktikperiode på EUD og EUX uddannelserne indenfor social og sundhed.